האם צריך להתקין מזוזה במשרד?

מערכת שורש  ט כסליו, תשפד  11/22/2023

האם בעלי משרד צריכים להתקין מזוזה במשרד שלהם...
.......................

האם צריך להתקין מזוזה במשרד?
מזוזות מעוצבות בSURI
צילום: suri

מתי צריך להתקין מזוזה במשרד?

לשאלה האם צריך להתקין מזוזה במשרד יש כמה חלקים. נתחיל מהתשובה הקצרה - תמיד צריך להתקין מזוזה במשרד. בדומה לדין של בית מגורים, ברגע שיש חדר שיכול פוטנציאלית לשמש בתור חדר למגורים צריך להתקין על המשקוף בכניסה לחדר הזה מזוזה. אם אתם חושבים על חדר הישיבות הריק שלכם ותוהים האם גם בו צריך להתקין מזוזה אז התשובה היא כן. הדגש על התשובה הקודמת היא המילה "פוטנציאלית" - אם החדר יכול לאפשר חדר למגורים צריך להתקין בו מזוזה גם במקום העבודה.


החלק השני של התשובה היא שצריך להתקין את המזוזות, אך להתקין אותן ללא ברכה במידה ולא שוהים במשרד בלילה. במידה ויש משרד ששוהים בו בלילה כן צריך להתקין את המזוזות עם הברכה.

איך לבחור מזוזה למשרד?

יש כמה דברים שצריך לבדוק כשאתם בוחרים מזוזות למשרד. קודם כל ודאו מה התקציב שלכם. בשביל לקבוע את התקציב צריך קודם כל להבין כמה מזוזות אתם צריכים להתקין. כרגע אתם יודעים שכל חדר שגדול מד' על ד' אמות (2X2 מטר) יכול לשמש פוטנציאלית למגורים והוא דורש מזוזה. השלב השני שאתם צריכים בשביל להבין את התקציב הוא כמה עולות מזוזות. מזוזות פשוטות מאוד יעלו לכם בין 80 - 100 ש"ח. מזוזות יותר יוקרתיות ומעוצבות יעלו לכם מעט יותר בין 120 - 150 ש"ח. אם כבר דיברנו על עיצוב זה הזמן להבין שאם יש לכם את האפשרות בתקציב שקיבלתם לקנות מזוזות מעוצבות זה יכול מאוד נחמד למשרד. אמנם מזוזות הן קטנות אבל הן משמעותיות לעיצוב הכולל של המשרד. הן נמצאות בכניסה לכל חדר על המשקוף ואי אפשר לא לשים לב אליהן - מזוזה שלא מתיישבת בקו אחד עם עיצוב המשרד תגרום לו להיראות שונה.

איפה כדאי לקנות מזוזת למשרד?

אם אתם מחפשים מזוזות מעוצבות שיתאימו לעיצוב המשרד שלכם יש הרבה אתרים וחנויות יודאיקה שתוכלו לקנות מהם מזוזות במגוון עיצובים. מודרני, קלאסי, עם עיטורים וכו' וכו'. מקום אחד שבו מכינים מזוזות בעבודת יד הוא SURI. יתרון נוסף של קניית מזוזות מעוצבות אצל SURI הוא השירות המעולה. מדובר באתר שמביא את המזוזות עד לבית שלכם ואמנם הוא צעיר אבל כל כך הרבה לקוחות יוצאים ממנו מרוצים. כמובן שאפשר ללכת פיזית לקנות מזוזה בחנות תשמישי קדושה אבל זה לרוב הרבה פחות נוח. דבר ראשון תצטרכו להתאים את לוח הזמנים שלכם ללוח הזמנים של שעות הפתיחה של החנות, ובכל העומס שיש לכם במשרד לא תמיד תמצאו את הזמן הזה. לפעמים אפילו החצי שעה או 45 דקות שאתם חוסכים על העובדה שאתם מזמינים את המזוזות למשרד שווים יותר מהמחיר של המזוזות עצמן. מעבר לכך אין צורך לחכות בתור ללקוחות אחרים שמתלבטים - אתם קונים לבד וכל מה שאתם קונים את יודעים שיש במאגר.